Klaus Online

Klaus
Klaus online

Reżyser/współscenarzysta Sergio Pablos stawia Jespera w centrum dzikich, upokarzających kawałków slapsticku. Są pomysłowo wyreżyserowane i całkiem satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę, jakim bachorem jest ta postać. To przyjemność zobaczyć współczesny film animowany, który nie boi się absurdalnych gagów widokowych i ponuro zabawnych linii dialogowych, które mają więcej wspólnego z twórczością Roalda Dahla lub Tex Avery niż typowy film animowany w dużym studiu, który stara się zawsze stawiać wrażliwość na pierwszym miejscu. Dziewczyna wielkości tolkienowskiego olbrzyma unosi się nad Jesperem niczym Obrzydliwy Bałwan, który wziął Kaczora Daffy’ego jako zwierzaka. Grupa dzieciaków na saniach obraża Jespera, gdy przejeżdżają przez wzgórze, ich nienawiść jest tak refleksyjna, że ​​nawet bohater wydaje się być zdezorientowany tym, jak zareagować. Przybywając promem do Smeerensburga, Jesperowi opada szczęka, gdy spogląda na wyspę przez zasłony łupkowej mgły i widzi sylwetkę zrujnowanych budynków opadających na poszarpane wzgórza. To wysysająca nadzieję panorama, pozbawiona koloru i sugerująca maszynę złożoną ze zbutwiałych kłów, kierującą oko widza na żałosny krąg światła słonecznego w górnej części kadru. „Urocze, co?” mówi przewoźnik. „Dobrze,

1h 38m 2019

Życzymy miłego seansu!