Córka Online

The Lost Daughter
Córka online

Oddzielając Ledę (która mówi, że jej rodzina pochodzi z angielskiego miasta Shipley) przez pochodzenie etniczne i doświadczenie od kulturowej i regionalnej specyfiki niepokojącej rodziny plażowej, Gyllenhaal drastycznie redukuje charakter i dramat – a przede wszystkim rozrzedza moc współczesnych scen nadmorskich. Przytłaczający wpływ zobaczenia na plaży wirtualnego powrotu własnej strasznej przeszłości zostaje zastąpiony ogólnym przerażeniem agresywnym zgiełkiem rodziny plażowej. Film koncentruje dramat obecnej, skrępowanej samotności Ledy na stresie jej życia jako młodej matki i jej skoku na niezależność poprzez oddzielenie się od dzieci. Film kładzie duży nacisk na relacje Ledy z młodszymi kobietami z hałaśliwej rodziny: z Callie, która ma czterdzieści dwa lata i jest w ciąży z pierwszym dzieckiem, Leda oferuje niezwykle szczere spojrzenie na trudności związane z macierzyństwem jako „miażdżącą odpowiedzialnością”. Jej więź z Niną kręci się wokół lalki, dopóki inne dramatyczne komplikacje nie wyjdą na pierwszy plan w późnej fazie akcji. Relacje Ledy z Willem (któremu wydaje się skrywać przebłyski seksualne lub romantyczne zainteresowanie) i jej starszym właścicielem mieszkania, Lyle (Ed Harris), który niezręcznie z nią flirtuje, są tylko dokuczaniem dotyczącym jej stanów umysłu, pragnień, jej teraźniejszości. życie. Jednak te słabo zarysowane relacje, pozornie związane z determinującymi wydarzeniami z przeszłości, stają się głównymi punktami fabuły, które sugerują mechanikę konstrukcji scenariusza zamiast dramatycznej konieczności. dopóki nie wyjdą na pierwszy plan inne dramatyczne komplikacje, późno w akcji. Relacje Ledy z Willem (któremu wydaje się skrywać przebłyski seksualne lub romantyczne zainteresowanie) i jej starszym właścicielem mieszkania, Lyle (Ed Harris), który niezręcznie z nią flirtuje, są tylko dokuczaniem dotyczącym jej stanów umysłu, pragnień, jej teraźniejszości. życie. Jednak te słabo zarysowane relacje, pozornie związane z determinującymi wydarzeniami z przeszłości, stają się głównymi punktami fabuły, które sugerują mechanikę konstrukcji scenariusza zamiast dramatycznej konieczności. dopóki nie wyjdą na pierwszy plan inne dramatyczne komplikacje, późno w akcji. Relacje Ledy z Willem (któremu wydaje się skrywać przebłyski seksualne lub romantyczne zainteresowanie) i jej starszym właścicielem mieszkania, Lyle (Ed Harris), który niezręcznie z nią flirtuje, są tylko dokuczaniem dotyczącym jej stanów umysłu, pragnień, jej teraźniejszości. życie. Jednak te słabo zarysowane relacje, pozornie związane z determinującymi wydarzeniami z przeszłości, stają się głównymi punktami fabuły, które sugerują mechanikę konstrukcji scenariusza zamiast dramatycznej konieczności.

Gyllenhaal przywiązuje największą wagę do historii młodego profesora i wschodzącej uczonej, której ambicje mogą zostać pokrzyżowane przez wymogi macierzyństwa. Współczesna opowieść, która ją otacza, zostaje osłabiona przez przekształcenie powieści w nagie kości fabuły, która odrzuca na bok głos, aktywność umysłową, która ją energetyzuje. Istnieje bardziej zuchwała adaptacja, która usiłuje uciec od tego filmu – film, który rozwinąłby te sceny na długość, zamieniając dramat Ledy jako młodej matki w coś więcej niż garść dosadnie przyczynowych więzów i wyśrodkował głos, który daje życie w czasie teraźniejszym. Zamiast tego film „Zaginiona córka” znajduje się pomiędzy i nie oddaje sprawiedliwości ani okresowi w życiu Ledy, ani całej postaci.

2h 2m 2021

Życzymy miłego seansu!